dinsdag 14 april 2020

Met belgerinkel naar de winkel, de zen-variatie


In deze tijden waarin corona 
onze consumptiedrang inperkt 
en de meeste winkels sluiten, 
blijft de apotheek als een rots 
in de distributiebranding overeind staan. 
Ook daar geldt de social distancing
maar op mijn leeftijd word 
je daar ook nog eens met 
een andere vorm van 
afstandelijkheid geconfronteerd. 



Omdat het mij te binnen valt welke pillen ik nog nodig heb trek ik
Naar de apotheek waar een jongen van het atletische type voor 
Me staat en door het spel van de seksen brengt zijn lijf de apothekers
Assistente die ook zeer geschikt is om te bekijken danig in de war

Ik ben een oude man die zijn plaats kent en zijn ergernis verbijt en 
Geduldig wacht tot die twee hun spel gespeeld hebben en onderwijl laat 
Ik mijn blik over de toonbank naar de apothekersassistente glijden die 
Haar taak in een openstaand wapperend schort uitvoert waaronder ze

Hotpants draagt van het type waar ik moeiteloos een open sportkar bij 
Bedenken kan waarin ze met haar mooie dijen parmantig naast de 
Atletische jongen zit en als het mijn beurt is gunt ze me geen blik en 
Wordt de transactie koud en zakelijk in een twee drie geregeld

Onderweg naar huis zie ik hoe de jongen en de apothekersassistente 
Me schortwapperend in haar sportwagen voorbijsteken op weg naar 
Haar zomerhuis dat uiteraard boven op een klif staat en ik kan me nog
Net inhouden om haar sportkar niet van die klif te laten neerstorten

Geen opmerkingen: