donderdag 30 april 2020

Met belgerinkel naar de winkel — De surrealistische variatie



In de apotheek waar je op sommige dagen mag dansen terwijl je je 
Beurt afwacht ga ik pillen tegen de vergeetachtigheid halen en ondanks 
Die vergeetachtigheid weet ik al hoe de slotzin van deze variatie 
Op het winkelen zal luiden want op ’t einde zal daar deze zin staan: 

Vlak daarna vang ik een glimp op van de eenhoorn voor die voorgoed 
Verdwijnt maar zover zijn we nog niet want binnen in de apotheek is er 
Eerst nog een wals aan de gang en ik ga tegen de muur staan om daar
Te luisteren naar de muziek en geduldig mijn beurt af te wachten. 

Net als dat bij mooie liedjes het geval is duurt die mooie dans niet lang
En kijk de dansers trekken al naar de toonbank en nu is ’t mijn beurt om
Een dansje in te zetten een java en ook die gaat vlug voorbij en terwijl
Ik aanschuif bij de toonbank zetten anderen alweer een nieuwe dans in.

Wanneer ik oog in oog met de apothekersassistente sta blijkt dat ik 
Helemaal vergeten ben wat ik daar kom doen en dus zeg ik vlug dat ik 
Later eens zal weerkeren waarna ik de apotheek verlaat en vlak daarna 
Vang Ik een glimp op van de eenhoorn voor die voorgoed verdwijnt.

Flor Vandekerckhove

Met belgerinkel … De surrealistische variatie

Geen opmerkingen: