dinsdag 9 april 2019

Geschiedenis van mijn blaffer (3)

(Wat voorafgaat staat hier)

Het daghet in den oosten. Ik doof het vuurtorenlicht en val in slaap. Al na een kwartier word ik weer uit die prille slaap gerukt. Een knal! Een schot!
De vuurtorentuin is veranderd in het toneel van een drama. Overal ligt losgewoeld zand, uit een kuil kringelt een rookpluimpje. Diep in de put zie ik de kat naast de blaffer liggen. Het beest heeft zichzelf neergeschoten, de helft van zijn smoel is weg. Ik haal het arme beest uit de kuil en leg hem in zijn mand. De Baretta is nog warm.
Wanneer ik ermee binnenkom is de kat alweer de oude, afgezien van zijn half weggeschoten muil. Hij zit op het vuurtorenaanrecht, likt zijn wonden, kijkt me aan en zegt onverwachts: ‘Zie je nu wat ervan komt als je zo’n verhaal niet op tijd weet te stoppen?’

(Vervolgt)

Geen opmerkingen: