vrijdag 18 juli 2014

Gered door de bel


Geloofwaardigheid, daar gaat het om, de lezer moet erin geloven, en deze keer ziet het er niet naar uit dat ik daarin slaag. Het is… Die vrouw overtuigt niet, maar ik weet niet hoe ik haar kan veranderen.De deurbel haalt me weg uit mijn overpeinzingen. Ik loop de trap af, open de voordeur en sta oog in oog met een jonge vrouw in de meest sexy lingerie. ‘Hi’, zegt ze in een vet Amerikaans accent, ‘I’m Billie Eilish, may I come in?’ Ik wil zeggen: ‘Zeer zeker mevrouw Eilish,’ maar ik krijg het niet gezegd. Ik laat haar binnen en weet meteen hoe ik mijn verhaal geloofwaardig maak. Ik moet die naam zien kwijt te raken. Billie Eilish?
Flor Vandekerckhove

[Ik schrijf het verhaal in 2014. In 2021 actualiseer ik het door de naam van de heldin te veranderen.]

Geen opmerkingen: