zondag 14 september 2014

Winkelcentrum



Twee hippies die leven van de Franse slag. Maar de hond is dood, de regen zuur, het ozongat groot, het water stijgt, de grond vervuilt, we worden oud. Daar komt een shopping center, zegt hij en zijn hippievrouw bevestigt, ik zie tranen in haar ogen. Een groot succes is ’t blijkbaar niet, zeg ik in een poging haar te troosten, wijzend naar een bouwkeet die de strijd tegen de natuur aan ’t verliezen is. Toch komt dat winkelcentrum er, zegt de man. Antwoord dat hij aanvult met beschouwingen betreffende ons staatsbestel. Ik onthoud dat België het meest corrupte land ter wereld is en dat alhier toestanden voorkomen die eertijds alleen maar in Albanië bestonden. Voor mij het sein om weer eens verder te trekken.
Flor Vandekerckhove

1 opmerking:

Unknown zei

Hallo Flor, Ik heb jouw blog genomineerd voor de Sunshine Blogger Award. http://mieksschrijversblog.wordpress.com/2014/09/15/nominatie/