donderdag 3 oktober 2024

Droom, honderd woorden


DE AVOND valt, wind giert door de bomen, we moeten weg, er is haast bij, we zijn nu al te laat. In ’t nieuws getuigen tal van chauffeurs over moeilijkheden op de weg. Ik wil starten, autosleutel valt uit mijn hand, recht in de rooster van een afvoerputje. Plat neerliggend haal ik modder uit het putje weg, modder modder, zonder resultaat. Ik schep op den duur heel dat putje leeg, modder alom, geen sleutel. Gevolg: ik geraak niet weg. Een reporter komt ter plaatse, foto voor de krant, mijn getuigenis wordt toegevoegd aan het radioprogramma over moeilijkheden op de weg. (Flor Vandekerckhove)
Sinds mijn beslissing om alleen nog digitaal te publiceren, experimenteer ik met verhaalvormen die erg geschikt zijn voor internetlezers waarvan men zegt dat ze een korte spanningsboog hebben. Zo’n lezers surfen van ’t een naar ’t ander over het net, ze scrollen en swipen, blijven nergens lang hangen. Drabbles zijn erg geschikt voor zo’n lezers: het verhaal is extreem kort, de eis van beperking tot 100 woorden verplicht de schrijver om to the point te blijven, je leest het verhaal in een oogopslag. Meer van dat? De e-boeken (pdf) van uitgeverij De Lachende Visch zijn gratis. Mail erom (en vermeld de titel)liefkemores@telenet.be.

Geen opmerkingen: