donderdag 24 augustus 2017

De meiden van slager Renmans

Vroeger ging ik daar haast dagelijks heen, maar dat is lang geleden. Mijn koopgewoonte heeft zich verplaatst. Nu wil ik toch de kookpotten aanschaffen die in de Aldifolder veel ruimte krijgen. Voor één keer zet ik daar mijn fiets weer in het rek. De winkel is, zie ik meteen, compleet gerenoveerd. Er is meer licht en de gangen zijn breder. Alles oogt minder Aldi dan voorheen. Bij buurman slager Renmans herken ik de forse meiden die met grote slagersmessen in de weer zijn. Dat die vrouwen daar nog werken vind ik straf, het werk bij de slager is hard, het vlees koud, het cliënteel ongedurig, de bediening intens, de vloer glibberig, de drukte groot, de waardering laag… Buiten bind ik mijn nieuwe kookpotten vast aan het bagagerek en als alles goed vastzit keer ik op mijn passen terug om nog eens goed naar de meiden van slager Renmans te kijken.
Flor Vandekerckhove

[In DLVuurtorenwachter dateert deze post van 2017. In 2021 redigeer ik hem opnieuw ten behoeve van de FB-groep Bredene Voor & Van Iedereen.]

















Op 1 januari 2022 publiceert uitgeverij De Lachende Visch een nieuw e-boek van Flor Vandekerckhove. Honderd titelloze eenparagraafverhalen wordt ingeleid door Flors oud-leraar Nederlands Alfons Vandenbussche.

De e-boeken van Flor Vandekerckhove zijn gratis voor wie erom vraagt. Vooraf bestellen kan. Het boek wordt u dan per e-mail toegestuurd zodra het in het rek van De Weggeefwinkel komt te liggen. Vraag erom via liefkemores@telenet.be↗︎








Geen opmerkingen: