zondag 9 januari 2022

Baai


[In 2022 schrijf ik 200 verhalen van nauwelijks drie zinnen lang: opening, midden, slot, telkens één zin. Ik tel af van 200 naar 1; dit is nr 195. Sommigen noemen zo’n extreem kort verhaal een ristretto, naar analogie met het koffietje dat je in één slok uitdrinkt. Van mij mag je ook driezinnenverhaal zeggen. Meestal, niet altijd, zullen het klassieke verhalen zijn (protagonist, conflict, uitkomst); veelal, niet altijd, zullen ze naar surrealisme light↗︎ neigen.]

195 — Baai — Vier man in een veel te kleine cel. Ik moest zien weg te komen en bedacht me een baai waarin vier kleine visserssloepen lagen te dobberen. (Flor Vandekerckhove)                                                               [78]


Baai op Youtube

www.youtube.com/watch?v=XU2sWtyAeV0

Geen opmerkingen: