vrijdag 28 januari 2022

Koffie

 
[In 2022 schrijf ik 200 verhalen, nauwelijks drie zinnen lang: opening, midden, slot, telkens één zin. Sommigen noemen zo’n extreem kort verhaal een ristretto, naar analogie met het koffietje dat je in één slok opdrinkt. Van mij mag je ook driezinnenverhaal zeggen. Meestal, niet altijd, zullen het klassieke verhalen zijn (protagonist, conflict, uitkomst); veelal, niet altijd, zullen ze naar surrealisme light↗︎ neigen. Dit is verhaal nummer 15, nog 185 te gaan]

185 — Koffie — Terwijl ik aan de koffie nipte, begreep ik opeens weer hoe ik een halve eeuw eerder verliefd op haar was kunnen worden. Vlug bestelde ik een tweede kopje. En ik wist meteen weer waarom ik haar destijds ontvloden was. (Flor Vandekerckhove)  

[80]


Hoe ziet Koffie eruit
op Youtube?

Geen opmerkingen: