vrijdag 16 augustus 2019

Vader & zoon II (Work in progress)

Terwijl de avond over het houtvuur viel, het gebergte knetterde en de Vijfde ons de radio van Mahler toewaaide, rijpte in mij de idee om samen met mijn zoon een boekje te produceren, een e-boekje, waarop ons beider naam staat, tekeningen van Bert en teksten van mij; teksten geïnspireerd door Berts krabbels, ontwerpen en bedenksels.
In zijn kinderjaren had ik hem meermaals gevraagd om me die schetsen te bezorgen, zodat ik ze zou kunnen verzamelen en bijhouden.
Hij had dat zelf gedaan, zei hij nu, die tekeningen bewaard. Ze zitten in dozen, zei hij. Hij zou ze me bezorgen. 
Wat inmiddels gebeurd is
Die dozen hebben eerder al een eerste vrucht afgeworpen: Naar Charlerwa. En nu is er een tweede.
Flor Vandekerckhove




De woorden ‘The curves of your lips rewrite history’ werden me gegeven door Frank Vandekerckhove (geen familie, ik kan het niet genoeg benadrukken). Hij zegt dat ze uit Het portret van Dorian Gray komen, roman van Oscar Wilde. Zelf zou ik het niet weten. Frank stuurde me de zin op in het kader van een experiment dat ik enige tijd geleden aanvatte. Daarbij vroeg ik de lezers of ze me een zin wilden geven. In ruil beloofde ik hun een verhaal. Meer erover staat hier. Je kunt trouwens nog altijd deelnemen en me je zin opsturen.

Het zelfontworpen bos 
is ook 
op podcast 
te beluisteren: 

Geen opmerkingen: