donderdag 27 oktober 2022

Mooie nazomer


We krijgen nog enkele dagen mooi weer, een mini-nazomer. Kustbewoners houden nu nauwlettend de laagwaterstanden in ‘t oog, misschien waden ze vandaag wel voor ’t laatst dit jaar door de branding. ‘t Is niet alleen helend voor lichaam & geest, ’t is ook een bron van inspiratie; gezonder dan pillen en goedkoper dan de therapeut, ’t is gratis. Laat me u zeven keer overtuigen.
Flor Vandekerckhove↗︎

(89) (125) (133) (117) (123) (254) (176)


1. Je herkent ze aan een korte hoofdknik. Maak kennis met de Club van de Ware Waders.↗︎
2. Weet u wat muziek en zand met elkaar gemeen hebben? De oneliner van ’t hard zand staat hier.↗︎
3. Nu gaat het nog, maar ’s winters is ’t niet meer te doen. Wat al wadend in de winter gebeurt lees je hier.↗︎
4. Waders herken je aan hun klederdracht. Hoe die eruitziet staat in een driezinnenverhaal dat Waden heet: klik hier!↗︎
5. Wat heeft hij misdaan? Leer hem kennen, de verdachte wader, ‘De man met het voetje’. Klik hier!↗︎
6. Zelfs op hoge leeftijd heeft een mens nog een taak te vervullen. Waardig ouder worden doe je met de voeten in de branding. Kijk daar!↗︎
7. Ik heb in mijn leven maar één liefdesgedicht geschreven. En dit is wat ik daarbij al doende leerde: het mooiste liefdesgedicht schrijft een mens al wadend.↗︎

Flor in spoken word dient om de gedeclameerde versies van mijn verhalen/gedichten kenbaar te maken. Wie op Facebook zit, klikt hier↗︎.



Geen opmerkingen: