vrijdag 13 november 2020

Beenprothese

— Mijn tragische levenseinde heb ik lang geleden in ‘De laatste roker’ al bezongen, je moet er hier maar eens naar luisteren. Vandaag kom je nog meer te weten: wat is de laatste gedachte die me, vlak voor mijn verscheiden, door het hoofd gaat?! —






in het dorp der zelfmoordenaars 
had ik de trap tot bovenaan de muur genomen
daar stond ik nu over het ravijn uit te kijken
waarin ik
zoals zovelen dat voor mij al deden
de stap naar de eeuwigheid zou zetten
ik overschouwde het ravijn dat voor me lag
en het leven achter mij 
dat me tot aan de rand gebracht had
en besefte dat ik hier stond 
omdat ik niet verkroppen kon 
dat niemand mijn verhalen wilde lezen
toen zag ik de beenprothese liggen
van iemand die eenbenig de sprong volbracht had
ik dacht
 
hier zit nog een verhaal in


Flor Vandekerckhove


Beenprothese op youtube

Met stemmige muziek & passende beelden. 

Geen opmerkingen: