maandag 20 september 2021

De vrouw met drie benen weer opgezocht

— Het schilderij Three Legs Girl is van de Poolse kunstenaar Wiola Stankiewicz. — 



Mijn Facebook-weerzin blijft groot, maar ik zie er het nut wel van in. Het medium laat me toe mijn verhalen bijkomende bekendheid te geven. Bovendien kan ik oude verhalen via FB weer uit de vergetelheid halen, waardoor ze een tweede leven krijgen (in de analoge wereld zou men spreken van een tweede druk). Dat heb ik gedaan met De vrouw met drie benen (2014), een vergeten verhaal dat, dank zij FB, weer gelezen werd. Omdat De vrouw met drie benen een van m’n eerste surrealisme light↗︎ verhalen is, breng ik het ook in de blog nog eens onder de aandacht. Uiteraard ga ik die post uit 2014 hier niet reproduceren, je kunt die daar↗︎ gemakkelijk weervinden, nu maak ik er nu een filmpje van. Daarin hoor je me het verhaal declameren, met toevoeging van beelden die het surrealistische karakter in de verf zetten en ik zet er ook een bekend liedje op dat de vervreemding accentueert. [73]
Flor Vandekerckhove

De vrouw met drie benen
op youtube en op… muziek

www.youtube.com/watch?v=Hmd7hP1RW60

Geen opmerkingen: