dinsdag 23 april 2024

Ook alweer twee jaar geleden



VANDAAG is ’t alweer twee jaar geleden dat Arno Charles Ernest Hintjes⇲ — Arno dus — overleden is; ook alweer twee jaar! Die verjaardag passeert niet onopgemerkt, Danny Willems herinnert er op FB aan en er zal elders nog wel 1 en ander zijn, De Laatste Vuurtorenwachter doet het hier op blogger. 
Persoonlijk heb ik Arno niet gekend, de wereld van de pop is niet de mijne, 
R&R-attitude, zoals Frank Vermang me die hier uitlegt, is me vreemd. Wat ik over Arno weet is wat mijn jeugdvriend JP me verteld heeft en later Tania. ’t Is ook met Tania dat ik Arno voor ’t eerst aan ’t werk zie. Eén keer heb ik hem kort gesproken — ik zei toen overtuigend: 'Daar heb je gelijk in.' waarna onze wegen zich scheidden — daar herinner ik aan in Herinneringen aan de Oosteroever. Er zijn nog wel stukjes waarin Arno zijdelings aanwezig is, bijvoorbeeld Reünie van T.C. Matic, waarin ik verwantschap voel wanneer hij zegt: ‘Ik speel geen muziek voor het geld, maar om met mezelf in evenwicht te komen’, iets wat ook voor mij en mijn schrijverij geldt. Arno komt ook ter sprake in Mannen van de nacht en in Dylan ontmoet Ensor in Oostende. Twee stukken maken me toch wel trots: Arno en de intrede van Fantômas in Oostende, waarop Danny Willems enthousiast reageert en vooral mijn antwoord op Arno’s wondermooie Oostende bonsoir, ik zet songtekst en gedicht nog eens naast elkaar.

Elk z’n goedenavond op Youtube: klik hier

[815]

Geen opmerkingen: