zondag 28 maart 2021

Maak kennis met de kleintjes

De triptiek start hier, bij een jongeman voor de rest van het leven getekend door de manier waarop hij ontmaagd wordt. 



Onderstaand provovers is het tweede deel van een triptiek. Het eerste, waarin we de tragische ontwikkeling (en afwikkeling) van een jongeman volgen, staat hier, het derde volgt morgen. Pas daarna presenteer ik u de triptiek in haar geheel. Vandaag verneemt u wat zich na ’s mans dood op de stoep voor diens leegstaande huis ontwikkelt, waardoor het vers zich in de richting van het door mij nagestreefde surrealisme light ontwikkelt. (Flor Vandekerckhove)

eilandje


dagelijks passeer ik

een keer heen en een keer weer

op mijn tocht doorheen de stad

het huis met nummer 144

en voor de voordeur van het voorhuis

groeit een grasspriet

waarrond zich een stoepgraszode vormt

waaraan schrale noordoostenwinden

en natte noordnoordwestenwinden 

vanuit zee

gierend zand aanvoeren 

dat van heinde en verre komt 

om er een eilandje van te maken

waarop zich de kleintjes vestigen

die ik kabouters noem

hoewel de naam onzeker is

een keer heb ik me naar hen toe gebogen

om het hun te vragen

maar omdat zo’n vraag geen antwoord kent

doe ik dat niet meer




‘eilandje’ op youtube!

 www.youtube.com/watch?v=1k7G5DfaGeM

Geen opmerkingen: