zondag 7 maart 2021

De tijd van toen

Op 9 oktober 1967 zendt de Nederlandse zender VPRO een aflevering van Hoepla uit, waarin het naakttaboe doorbroken wordt. Het 21-jarige fotomodel Phil Bloom wordt een icoon van de sixties. Onderstaand provovers herinnert met weemoed aan die tijd waarin àlles mogelijk lijkt te worden.



krant


de dokter kijkt in mijn broek 

en zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken

op de terugweg zie ik

de kievit die

kie vit kie vit 

roepend met forse duikvluchten 

zijn nest afschermt


hoe is ’t geweest 

vraagt mijn vrouw

die thuis de krant aan ’t lezen is

ik zeg 

dat de dokter in mijn broek gekeken heeft


zij zegt

dat er weer niets in de krant staat

en terwijl ze hem laat zakken

waaieren mijn gedachten uit

kie vit kie vit 

roepend naar Phil Bloom die in de sixties

naakt de krant aan ’t lezen is


Beluister het op youtube

Met passende beelden

www.youtube.com/watch?v=oHlhHlgWgDE 

1 opmerking:

Johan zei

Leuk vertellement om te lezen.
Mooi geschreven.