dinsdag 12 oktober 2021

140 bangelijke meters

De passerelle in Mazamet. 140 meter lang, 70 meter hoog.



Vrijdag 8 oktober — Tania’s wandeling start in Mazamet↗︎. Zelf rij ik meteen door naar de passerelle↗︎ die daar het dal van de Arnette overspant: 140 meter lang, 70 meter hoog. De zelfontspanner vereeuwigt het moment waarop ik de traverse aanvat. Aan gene zijde wacht ik om de overtocht van Tania te fotograferen. Terwijl ik daar mijn pikkel installeer, leer ik uit de mond van menig wandelaar het Frans voor hoogtevrees kennen, woord dat daar meer dan enig ander te horen valt, vertige. Sommigen bijten door, anderen keren in angstzweet op hun stappen terug, Tania bijt door, zoals onderstaande fotoreportage toont, waarna ze haar tocht van 27 kilometer verderzet, over de Pic de Nore↗︎, 1211 meter hoog. Achteraf zegt ze: ‘Die 1211 meter waren bijlange zo erg niet als die 140 van de passerelle.’
Flor Vandekerckhove  

1 opmerking:

Unknown zei

Hoi…..ik ben echt een schijter….hoogtevrees…het toilet gaat nog…vindt dit zo bangelijk…ik denk dat ik ergens in het midden blokkeer en onmogelijk me nog kan bewegen ….tenzij………..een mooie vrouw me de weg toont….zoals de Uwe….en je mag daar absoluut niet bij zijn!groetjes Etienne….echtgenoot van Christine van de Generale Bank indertijd….toen C10 er nog was en er nog banken waren.Mooi om te zien….ik geniet telkens van je proza…..E10.