vrijdag 29 oktober 2021

Een particulier geval van het recht op diversiteit



Rechtopstaand ontbijten

Vroeger toen ik jong was en nog niet over me heen liet lopen maakte ik 
Er een punt van om de opmerkingen van menigeen betreffende mijn 
Gewoonte om rechtopstaand te ontbijten te beantwoorden met doorslag
Gevende argumenten waarvan menigeen later zei dat ze kwetsend waren

Daarna is er een tijd geweest dat menigeen hier met de deur in huis kwam 
Vallen terwijl ik rechtopstaand aan ’t ontbijten was en als ik daar iets over 
Zei antwoordde menigeen dat in huis vallen in onze cultuur gebruikelijk was
Wat niet gezegd kon worden van mijn gewoonte rechtopstaand te ontbijten

Het werd zo erg dat ik het voor de rechtbank bracht en van menigeen een 
Schadevergoeding dacht te mogen eisen maar de rechter was de mening
Toegedaan dat ik daar alleen maar recht op had als ik iets zou ondernemen 
Dat me van mijn gewoonte af kon brengen om rechtopstaand te ontbijten

Waarna ik met de stille trom en via de achterdeur de rechtbank moest verlaten
Omdat menigeen vooraan met de persmeute stond te smoezen wat ’s anderen
Daags in tal van krantenkoppen resulteerde die zeiden dat ik de enige in ’t land 
was die de verwerpelijke gewoonte in stand hield om rechtopstaand te ontbijten

Daarmee heeft het niet opgehouden want er is nog veel gebeurd en ’t heeft van 
Mij de introverte kluizenaar gemaakt die ik intussen wel geworden ben maar
Al wat me door menigeen werd aangedaan heeft niet kunnen verhinderen dat
Ik tot vandaag volhardend ben in m’n gewoonte om rechtopstaand te ontbijten


Flor Vandekerckhove

[90]


Rechtopstaand ontbijten op youtube

www.youtube.com/watch?v=J4eULqHPp0Y

Geen opmerkingen: