donderdag 21 oktober 2021

De ontdekking van Mirepoix



13 oktober — Tania stapt in 12 etappes van Vabre↗︎ naar Montségur, 236 kilometer te gaan. Bovenstaande fotocombinatie illustreert ons systeem, want ja, er is een systeem. Vandaag vertrekt Tania monter aan het kerkje van Malegoude↗︎ (foto bovenaan links). Oppikken doe ik haar aan de kasteelruïnes van Lagarde↗︎, waar ik in afwachting een dutje doe (foto midden), die foto toont dat ik geen moeite moet doen om er als een doorgewinterde zwerver uit te zien, je weet maar nooit. Rechtsboven zie je dan weer dat Tania bij aankomst bijlange niet meer zo monter stapt als bij ’t vertrek. Uiteraard doe ik overdag nog iets anders dan slapen, wat de onderste rij foto’s bewijst. ik heb het middeleeuwse centrum van Mirepoix bezocht, een zeer beminnelijk oord waarover ik niets meer ga zeggen, waarom bestaat deze Wikipediabladzijde↗︎ anders. Toch dit: je zult ver moeten reizen om nog zo’n lekkernij te vinden als de profitérol au glace vanille van het aldaar gelegen etablissement Saint Maurice. En nu zou ik graag nog een beetje in de biografie van Francis Bacon lezen.
Flor Vandekerckhove

2 opmerkingen:

Marijke zei

Je hebt hier een leuke hoed aan met zo een flap.

De laatste vuurtorenwachter zei

Hola! Dat is geen flap, dat ik mijn haar !