zondag 1 januari 2023

Warmste oudejaarsdag ooit

Van links naar rechts: JP Boentges alias The Legend, Flor Vandekerckhove a.k.a. De Laatste Vuurtorenwachter, Dirk Roose onze man in De Haan.


31 december 2022 — Warmste oudejaarsdag ooit! Wind die warme lucht uit het subtropisch deel van de Atlantische Oceaan voortstuwt, stuwt ook mij voort. Ik kom terug van m’n dagelijkse wandeling naar de vuurtoren. In de Kapelstraat van Bredene loop ik mijn jeugdmakker JP Boentges tegen ’t lijf, z’n caddy gevuld met oesters, straks is ’t silvesteravond. Wie daar ook langsloopt is Dirk Roose. Hij zakt uit De Haan naar Bredene af om zich op de winterfoor aan oliebollen te buiten te gaan. Dirk kent JP uit ’t nachtleven: ‘The Legend!’ Ik ken beiden. Over JP schrijf ik hier↗︎, daar↗︎ en elders↗︎. Over Dirk heb ik het hier↗︎ en wat meer is: zijn schilderijen leveren me de inspiratie voor Momentum↗︎,  ge moet daar echt eens naar luisteren, al is 't maar omdat ik mezelf bij ’t declameren op de piano begeleid — een unicum! Daar zitten we nu gedrieën op een bank te ouwehoeren, talkin’ bout my generation natuurlijk.

De e-boeken (pdf) van Flor Vandekerckhove zijn gratis. Mail erom (en vermeld de titel): liefkemores@telenet.be↗︎.



Geen opmerkingen: