vrijdag 27 januari 2023

Na de duizendjarige storm


www.youtube.com/watch?v=Ji-v945tdBs↗︎


2023 wordt voor De Laatste Vuurtorenwachter het jaar van het prozagedicht. Hierboven hoort u mij zo’n gedicht declameren. Daarin probeer ik me op poëtische wijze voor te stellen hoe het leven zich herneemt nadat de duizendjarige storm ons allen overspoeld heeft, ’t is een soort Ark-van-Noachgedicht, zonder Ark en zonder Noah. Ge moet dat filmpje echt eens aanklikken, ook omdat ik de declamatie lardeer met cartoons van wijlen Yvon Kermarrec↗︎ (†2001), waardoor het filmpje ook een eresaluut is aan deze Bretoense Oostendenaar: boekhandelaar, baruitbater, ‘opperbobo’, legaathouder van de surrealistische schilder Félix Labisse en begaafd cartoonist. Ook merkwaardig: bij het reciteren word ik begeleid door de muziek van mijn zoon Bert↗︎. Dat ik het filmpje vandaag post is geen toeval: ’t Is mijn cadeau voor Berts verjaardag.

Geen opmerkingen: