vrijdag 1 maart 2024

Op 1 maart stootte ik op een probleem, op 3 maart kreeg het een oplossing

Blues — De regen geselt mijn ruiten fel. De wind bezorgt me kiekenvel. Maar niemand zingt de blues zo wel als de Blind Willie McTell.

TEST ! — De Laatste vuurtorenwachter maakt gebruik van Blogger, gratis weblogdienst van Google. Ik post niet alleen teksten, in hoofding plaats ik meestal een afbeelding en soms voeg ik aan de post een YouTube-video toe. Zo’n video krijg ik normaliter geplaatst via een knop ‘video toevoegen’, een foto of tekening haal ik van ’t net via ‘afbeelding toevoegen’. Die twee knoppen geven op 1 maart verstek. De afbeelding kan ik nog met de muis in de blog slepen (ondervind ik al zoekend, hij staat hier nu boven), maar een YouTube-filmpje hierheen slepen lukt niet. Ik probeer uit te vissen wat er aan de hand is, heeft iemand soortgelijke problemen? Weet iemand raad? Op 3 maart is 't probleem gelukkig opgelost, ik kan weer doen wat ik normaal doe en pas deze post meteen weer aan, waardoor dit het verhaal van deze moeilijkheden wordt.
Rest me nog te zeggen dat de inspirerende tekening in de YouTube-video van de Franse striptekenaar Benjamin Flao is. Het is een van de tekeningen die voorkomt in het boek Bob Dylan Revisited. 13 songteksten in beeld gebracht. 2009. Uitg. Silvio van der Loo. Vertaling Erik Bindervoet en Robert-Jan Henkes.(Flor Vandekerckhove)

Geen opmerkingen: