zondag 13 november 2016

De jongens van het hoger middelbaar


Mijn middelbare schoolopleiding genoot ik in het Oostendse O.-L.-Vrouwecollege. Eerder heb ik foto’s van de drie lagere klassen gepubliceerd. Je kunt die hier bekijken. Daar hebben we met verenigde krachten al wat namen op kunnen plakken, toch blijven er nog vraagtekens staan.
Ik heb ook foto's van de drie hogere klassen, meer bepaald van de afdeling die Wetenschappelijke A heet(te). Ik ga nu op zoek naar de namen. Nummers die ik eerder al op jongens uit de lagere klassen gekleefd heb, en wier gezicht ik ook in de hogere klassen herken, neem ik mee, ook van degenen wier naam (hopelijk voorlopig) onbekend blijft.
Wie fouten ontdekt, wie namen aan de lijst kan toevoegen, wie iets wil meedelen betreffende een van die jongens, kan contact met me opnemen: florvandekerckhove@telenet.be.
Namen die me bekend gemaakt worden, zal ik in ‘t blauw aan de lijst toevoegen. Namen die in ’t rood staan kun je aanstippen, je wordt dan naar andere blogposten gevoerd waar al iets over de mens in kwestie gezegd wordt.
Voilà. We hebben nu in totaal zes foto’s. Drie staan er hier, de andere drie vind je hieronder. Daarop staan in totaal 85 mensen afgebeeld (tenzij ik sommigen twee nummers gegeven heb).
1. Piet Verleyen - 2. Jean-Pierre Casier - 3. Flor Vandekerckhove - 4. Bernard Staelens - 5. Wilfried Laforce - 6. Henri Vandermeulen - 7. André Meyer - 8. Daniël Decorte - 9. Daniël Vandenbussche - 84. Wilfried Reynaert - 10. Jan Stas - 11. Ronny Goethals - 12. Pierre Van Rie - 13. Johan Marote - 14. Daniël Vandenberghe -15 Bernard Vanneuville - 16. Willy De Keyser - 17. Norbert Vandamme - 18. klastitularis Jozef ‘Lambik’ Vandewiele - 19. Marc Cromphout - 20. Marc Vanmiddelem - 21. Paul Vandorpe - 22. Ronny Beyen (†) - 23. Danny Tilleman - 24. Marc Messiaen - 25. Fernand Devos - 26. Jackie Hoogenboom - 27. Roger Grauwet - 28. Paul Joye - 29. Daniël Boydens - 30. Luc Verhelst - 31. André Verburgh - 32. Koenraad Levecke (†) - 33. klastitularis Alfons Vandenbussche a.k.a. Wuptje - 34. Norbert Van Neuville - 35. Werner Verbiest - 85 in 5 mod A: Johan Marote - 36. Jozef Passchijn - 37. Ludo Van Kerschaever? - 38. Jacques Chandler (†) - 39. Daniël Pots - 40. Albert Declercq - 41. Adelin Claeys - 42. Raf Van Zandweghe - 43. Honoré Pitteljon - 44. Jean-Pierre Boentges - 45. René Deweert - 46. Freddy Buffel - 47. Arthur Legein - 48. Daniël Boydens - 49. Noël D'Hulst/ in 5 mod.A: Marc Cromphout - 50. klastitularis Michel, Lapnaam?, Duyck - 51. Jean-Pierre Somers - 52. Philippe Michel - 53. Ronald Provoost - 54. Ronan Dewilde - 55. Jacques Ghesquière - 56. Eric Vanden Broecke - 57. Robert Allemeersch - 58. Wilfried Reynaert – 59. Bert Tas. – 60. Patrick Stoops – 61. Marc Lannoo – 62. Luc Vandepitte (is ook 76) – 63. Daniël of Roger Passchijn – 64. Daniël Gunst – 65. Daniël Jonckheere (†) – 66. Hubert Muyle – 67. Klastitularis Vandewalle – 68. Robert Morreel – 69. Jozef Lust (†) – 70. Hugo Vandenbussche – 71. Johan Cnudde – 72. Edmond of Raymond Vandamme – 73. Klastitularis Berquin – 74. Declerck? – 75. Marc Vandevelde – 76. Luc Vandepitte (is ook 62) – 77. Jan Van Eennoo – 78. Yves Desmullie – 79. ? Bedert – 80. Frank Proot – 81. Wilfried Vernaillen – 82. Directeur Carron. – 83. Klastitularis Roger Ramon, aka Plong. 
Flor Vandekerckhove




Een reactie plaatsen