woensdag 23 december 2020

Mijn jaarlijkse anti-kerstverhaal

— Ik heb er een lange traditie in. Oudere vindt u weer onder het label 'kerstverhalen'. —

 

kerst


kerst nadert 

alsmede de gedachte 

nodig een eenzame uit 

er passeert een vrouw met hondje 

zij is geen eenzame 

haar man is dat wel 

maar hij is geen alleenstaande 

de derde voorbijganger 

ja die is echt eenzaam & alleenstaand 

nodig een eenzame uit 

ik kan een boomstronk in crème au beurre kopen 

dat zouden die man en ik wel lusten

ik kan een kerstboom optuigen

en ik kan

om een corona-veilige afstand te bewaren

die man in de boom hangen

en er prullaria onder leggen

ik kan dit 

ik kan dat 

ik kan nog meer

maar ik ben toch niet gek


Flor Vandekerckhove


kerst op youtube

met anti-kerstmuziek

en misplaatste beelden

Geen opmerkingen: