zondag 27 december 2020

Op de rug van een kameel



Lang bied ik weerstand, uiteindelijk geef ik toe: onder de naam Liefke Mores (vereniging die destijds Het Visserijblad uitgaf en waarvan ik het e-mailadres nog gebruik) open ik een account. Via Facebook maak ik reclame voor Avondgenoegen waarmee ik dichtend de straat optrek. Corona maakt daar een einde aan, maar FB blijft. Ik loop in de val en begin me te moeien. Er passeert teveel onzin die ik niet kan laten passeren. Denk ik. Ten onrechte uiteraard, maar een lichte verslaving maakt zich toch van me meester. Nog in 2020 kick ik alweer af. Nu gebruik ik het medium alleenlijk nog als doorgeefluik naar mijn werk. Zoals naar de publicatie van onderstaand provovers.


mompelen


dit staat op FB

ik had meteen door dat corona gemaakt is om een overschot aan mensen uit te roeien 

daaronder volgt veel bijval van 

vrienden 

die er net zo over denken 

even overweeg ik daar 

iets 

tegenover te stellen 

iets 

waaruit blijkt dat ikzelf van de verlichting ben 

maar dan denk ik aan A.L. Snijders die zegt 

dat een ware schrijver niet naar een climax schrijft

maar rustig voor zich uit mompelt

en dan plotseling ophoudt

zodat de lezer 

die rustig op de rug van een kameel is meegedommeld 

wakker schrikt met het gevoel 

zijn we er al

(Flor Vandekerckhove)


Mompelen over Facebook

op youtube

www.youtube.com/watch?v=nIa85-ZMkJk

Geen opmerkingen: