donderdag 31 december 2020

Van oud naar nieuw in 100 woorden



Laat dit m’n nieuwjaarscadeau zijn, een geschenkje voor mijn lezerscorps, klein maar fijn. Een extreem kort verhaal dat aan de strenge 100-woorden regel voldoet, een drabble; bovendien gepresenteerd volgens de regels van het provovers, wat er ei zo na een gedicht van maakt. Waarin ik u meeneem naar de nacht tussen oud & nieuw, nacht waarop ik me aan zedeloosheid te buiten ga en alzo op de smalle grens tussen realiteit en surrealisme beland, pardoes in het door mij zo nagestreefde surrealisme-light. Overigens zal het de zedenmeester — ja, sinds kort telt mijn lezerscorps een zedenmeester — plezieren dat boontje in het verhaal om zijn loontje komt, dat het bijgevolg stichtend is. Wie na lezing onderstaand filmpje bekijkt, zal bijzonder verheugd zijn over de ongepaste beelden die zich voor het blote oog ontvouwen. (Flor Vandekerckhove)


avondklok

vannacht keerde ik 
de avondklok negerend 
licht aangeschoten 
van een lockdownfeestje weer
toen mijn blik gevangen werd door een helverlicht raam 
waarachter ik een naakte vrouw ontwaarde 
die als de leliën des velds onbezorgd om kleding was 
en niet gesloten of beschaamd 
ik hield de pas in en bleef in een portiek staan kijken
mij schuldig voelen deed ik niet want ik was 
zoals gezegd 
licht aangeschoten 
evenmin was ik bezorgd om de gevolgen want 
elke nacht had al genoeg aan zijn eigen kwaad
toen merkte ik pas het coronamonster op 
dat zich al eer in het portiek had opgesteld


avondklok op youtube

Youtube geeft het beeld hier niet weer omdat men daar vreemd genoeg 

van mening is dat de jeugd ertegen beschermd moet worden !

Geen opmerkingen: