’t IS IETS wat alhier weinig belicht wordt, maar ook Amerikaanse mannen drinken graag een pint. Die pintendinkers zijn, net als bij ons, ‘mannen (die) weten waarom’ en hun thuis is, net als hier, waar hun Stella staat; in Amerika is die Stella een Bud Light. Weke-lijks trekt het klandizie van Bud Light naar de American Football, op café luistert het daarna naar countrymuziek, terwijl het aan de toog tegen woke⇲ fulmineert, zoals het echte mannen betaamt.
De reclamejongens van Bud Light dachten er dit jaar goed aan te doen om Dylan Mulvaney⇲ een verjaardagsgeschenk te geven: ze zetten Dylans foto op enkele blikken. Daar zat uiteraard een strategie achter, die reclamejongens dachten: Dylan is een invloedrijke influencer⇲ — 10 miljoen volgers op Tik Tok — die zal er wel voor zorgen dat ons cadeau op ’t internet wijdverspreid wordt. Alzo geschiedde.
De campagne schoot in ’t verkeerde keelgat van mannen die weten waarom. Dylan Mulvaney is immers niet zomaar een mooi wijfie, zij is ook een transvrouw⇲, verrader van de mannelijkheid, rondlopend bewijs van het failliet van nieuwlichters, linksen, soixantehuitards, LGBTQIA+, zwart gespuis en saloncommunisten, gemeenzaam WOKE genoemd. Rechts Amerika organiseerde een geslaagde boycot⇲ en de inkomsten van de brouwer duikelden de dieperik in.
De reclamejongens van Bud Light dachten er dit jaar goed aan te doen om Dylan Mulvaney⇲ een verjaardagsgeschenk te geven: ze zetten Dylans foto op enkele blikken. Daar zat uiteraard een strategie achter, die reclamejongens dachten: Dylan is een invloedrijke influencer⇲ — 10 miljoen volgers op Tik Tok — die zal er wel voor zorgen dat ons cadeau op ’t internet wijdverspreid wordt. Alzo geschiedde.
De campagne schoot in ’t verkeerde keelgat van mannen die weten waarom. Dylan Mulvaney is immers niet zomaar een mooi wijfie, zij is ook een transvrouw⇲, verrader van de mannelijkheid, rondlopend bewijs van het failliet van nieuwlichters, linksen, soixantehuitards, LGBTQIA+, zwart gespuis en saloncommunisten, gemeenzaam WOKE genoemd. Rechts Amerika organiseerde een geslaagde boycot⇲ en de inkomsten van de brouwer duikelden de dieperik in.
Dat genereerde een probleem waaraan die echte mannen even niet gedacht hadden. De Amerikaanse presidentsverkiezingen naderen en Trump heeft de financiële steun van de brouwer hard nodig. Dus haastte de Donald zich naar de sociale media om te zeggen dat die brouwerij GEEN WOKEBEDRIJF is. In de krant lees ik: ’Waarna het aandeel van de bierbrouwer met 4,35 percent steeg en de Belgische AB- Inbev-families hun fortuin met ruwweg 1 miljard zagen aangroeien.’
Flor Vandekerckhove⇲
Flor Vandekerckhove⇲
De digitale publicaties (pdf en EPUB) van De Lachende Visch zijn gratis.
Mail erom (en vermeld de titel): liefkemores@telenet.be⇲.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten