zaterdag 9 april 2022

Hout kappen in drie zinnen, met Bill Domonkos

Helemaal onderaan deze post staat een YouTubefilmpje, je mag dat niet overslaan. De creatie van zo’n driezinnenverhaal volgt immers een merkwaardig stramien. Eerst is er een inspirerende zin, daaruit ontwikkelt zich het verhaal. Daarna zoek ik een passend beeld, bestemd voor het filmpje dat ik van elk verhaal maak. Dat beeld wordt vervolgens méér dan alleen maar illustratie: het verhaal plooit er zich uiteindelijk naar, het wordt herschreven! Het beeld ziet zich opgewaardeerd: van illustratie tot inspiratie! Daardoor komt het ook dat onderstaand filmje een ereplaats verdient. De gifs zijn weer eens van de zeer inspirerende surrealist Bill Domonkos↗︎, op de achtergrond hoort u hoe ik mezelf op de strumstick begeleid. (fv)


158 — Sparadrap — Houtblokken klievend voor het haardvuur kapte ik per ongeluk een stuk vlees weg uit mijn buik. In sneltreinvaart haastte ik me naar het dorp waar een winkel was van de SPARadrap. De winkelierster zei: de Sparadrap is uitgeput, maar ik heb wel nog een bol breiwol over. (Flor Vandekerckhove)


Sparadrap op YouTube

www.youtube.com/watch?v=w3ItIb9-7X4

[30]

Geen opmerkingen: