donderdag 13 april 2017

Raam

— Dees De Bruyne. Zelfportret in N.Y., gemengde technieken op doek. 1984, 150 x 150 cm. —

Ik ben de laatste klant. De waardin heeft haar stek achter de bar verlaten om de draperieën dicht te schuiven. Zover komt het echter niet. Ik kom achter haar staan en leg mijn hand op haar kont. Terwijl we samen door het raam naar buiten turen begin ik haar rok omhoog te schuiven. Ze geeft geen krimp. Terwijl we toekijken hoe twee vechtersbazen elkaar op de straat te lijf gaan, trek ik haar broekje weg. Daar, voor dat raam, tussen de openstaande gordijnen, neem ik haar van achteren. Tegen de tijd dat de politie met loeiende sirenes de vechtersbazen van elkaar komt scheiden zijn we beiden klaargekomen. Schaars gekleed blijven we voor het raam staan, de waardin en ik, en zwaaien goedkeurend naar de flikken die de vechtersbazen in de combi gooien om hen mee naar het bureau te nemen.

Geen opmerkingen: