zaterdag 21 augustus 2021

Vandekerckhove verovert virtuele wereld vanuit zijn kot en start op hoge leeftijd parlando zangcarrière zonder de sofa te verlaten

In de virtuele wereld is alles mogelijk. Rechtstaand Brendan Behan. 

Flor Vandekerckhove wacht zittend op het moment dat hij Brendans De oude triangel kan zingen.







Men zegt dat ik een moeilijke mens ben. Zelf denk ik daar anders over, maar dat komt doordat ik een moeilijke mens ben. Feit is: ik ben niet sociabel. Kent u dat woord? Sociabel is gezellig in de omgang, onderhoudend, prettig in gezelschap. Niets daarvan is mij gegeven. Ik kan mij wel enige tijd alzo voordoen, maar lang mag dat niet duren. Nu beslis ik ook Ostend Social Club Avondgenoegen↗︎ voorgoed van de straat weg te halen. Normaliter had je het duo nog kunnen aanschouwen tijdens de Paulusfeesten 2021, Manifesta en een poëzieweek in 2022, maar ik heb dat allemaal afgewimpeld, mijn reputatie eer aandoend dat ik een moeilijke mens ben. 
Dat wil niet zeggen dat ik ophoud, integendeel, ik begin pas, mijn oeuvre overrompelt het wereldwijde web. Daar trek ik welgezind van het ene optreden naar het andere podium. Hieronder doe ik het virtueel met de Ierse republikein Brendan Behan. Enkele jaren geleden heb ik diens The Auld Triangle vertaald↗︎ en vanaf heden is het ook mogelijk om mij die vertaling te horen vertolken, onder cellobegeleiding van Patrick Dexter. En dat alles zonder mijn kot te verlaten, wat zegt ge dáárvan? (Vrees niet, ik doe het parlando.)
Flor Vandekerckhove

De oude triangel
op cello begeleid door Patrick Dexter

www.youtube.com/watch?v=LohW5qm4UeQ

Geen opmerkingen: