dinsdag 27 september 2022

De dagen korten


De dagen korten, het duister neemt het over van het licht. Deze morgen was ’t nog donker toen ik opstond. Het inspireerde me tot ’s Ochtends, een van de 200 driezinnenverhalen die ik wil schrijven. (Dit is nummer 105, nog 95 te gaan.) Bij de declamatie begeleid ik mezelf op de strumstick, daarbij in toom gehouden door de bassist (Ambient Sub Bass) en de drummer (Cold Chills Beat) van GarageBand. Je kunt horen dat we elkaar al een beetje gewoon geraakt zijn. De gifs die ik in m’n YouTubefilmpjes gebruik zijn van de categorie Fair Use, ’t zijn gifs die algemeen beschikbaar zijn (Wikimedia Commons, Pinterest, Wikiart etc) en die ik uitsluitend voor niet-commerciële doeleinden gebruik. In dit geval is het een gif van Bill Domonkos, zoals dat in mijn YouTubefilmpjes wel meer gebeurt. 


95 — ’s Ochtends — ‘k Hoor het tuitend’ hoornen in mijn oren. De wekker tikt luid als nooit tevoren. De ochtend is nabij voor mij. (Flor Vandekerckhove)


's Ochtends Op YouTube

www.youtube.com/watch?v=qKooHzE9zdI

[123]

Geen opmerkingen: