vrijdag 20 januari 2017

Tina Turner in Bredene


Ik zag wel dat die vrouw niet deugde, niet voor het verhaal dat ik aan ’t schrijven was, maar ik wist niet hoe ik er een ander personage van kon maken. Ik probeerde, mislukte, probeerde weer, piekerde en liet er mijn middagdutje voor. Ik kreeg het niet goed. Ja, zei ik tegen mezelf, soms lukt het en soms lukt ’t niet.
Toen ging de deurbel. Wanneer ik een verhaal aan ’t schrijven ben negeer ik alles wat van buiten komt, maar nu deed ik dat niet. Ik klapte de computer dicht, liep de trap af, trok de voordeur open en stond oog in oog met een oudere vrouw die ik nooit eerder gezien had. ‘Hi’, zei ze in een Engels met een vet Amerikaans accent, ‘I’m Tina Turner, may I come in?
Ik zag wel dat die vrouw niet deugde, niet voor het verhaal dat ik aan ’t schrijven was, maar ik wist niet hoe ik er een ander personage van kon maken.

Flor Vandekerckhove

Geen opmerkingen: