woensdag 20 december 2023

Maak kennis met de parapluparasiet in mijn tuintje

PARAPLU IS EEN van de 200 driezinnenverhalen die ik aan ’t schrijven ben. Ik doe het om de stiel goed in de vingers te houden, vergelijk het met piano-oefeningen van de pianist, kleiwerkjes van de beeldhouwer en schetsen van de tekenaar. Intussen ben ik wel de tel kwijt, ik zie wel dat ik er nog enkele liggen heb die gepubliceerd moeten worden. Bij ’t declameren in onderstaand YouTubefilmpje begeleid ik mezelf op een ietwat ontstemde strumstick. De drummer van GarageBand houdt me deze keer wel goed in de maat. De gif is weer eens van Bill Domonkos.

www.youtube.com/watch?v=R8hVQOlS8JY

[231]


Paraplu — Soms groeit er ’s avonds, op regendagen, een gestipte parapluparasiet op de wortel van de laagstammige, zelfbestuivende perenboom in mijn tuintje. ’s Nachts hoor ik hem wispelen: paraplu, paraplu, paraplu… ’s Morgens verdwijnt hij weer. (Flor Vandekerckhove)

De digitale publicaties (pdf) van De Lachende Visch zijn gratis. 
Mail erom (en vermeld de titel): liefkemores@telenet.be.

Geen opmerkingen: