donderdag 25 juli 2024

Avondje Wit Paard



SOMS wil ik mezelf niet zijn, maar iemand anders. Dan brengt een taxi me naar Het Witte Paard, waar ik Sandrine in Hot Summer Night ga bekijken. Naast me zit een blonde stoot, een studente die me sugardaddy noemt, ze zegt dat ze Marlene heet. Ik vertel Marlene honderduit over de showbusiness, over Sandrine bijvoorbeeld, die ik me herinner uit de tijd dat ze omroepster was, en over Luc Caals, waarvan ik weet dat hij zestien jaar lang artistiek directeur van Bredene Palace geweest is, maar pas op, zeg ik er meteen bij, je mag die Caals niet verwarren met Henk de Bruin. Zo probeer ik indruk te maken op Marlene, terwijl Sandrine op 't podium volop sjette geeft. Tussendoor zeg ik Marlene nog dat Jacky Lafon in 2019 voor de 44ste keer Lourdesbezocht heeft, waar ze telkens de kruisweg blootsvoets aflegt. Dat maakt natuurlijk indruk op Marlene die in Leuven godsdienstwetenschappen studeert. Hoeft het gezegd dat ik na zo’n avond in Het Witte Paard toch weer blij ben dat ik niet iemand anders ben, maar gewoon mezelf? 
Zo, dat moest ik toch even kwijt.
Flor Vandekerckhove

Geen opmerkingen: