maandag 19 juni 2023

Herinneringen aan Marie-Jeanne

Voor ik YouTube leerde gebruiken, declameerde ik m’n verhalen en gedichten al eens op een podcast. U hebt daar wellicht geen weet van, ’t is lang geleden. Daar, op de kast van die podcast, blijven ze nu ten eeuwigen dage staan, zonder dat iemand er nog naar omkijkt. Soms is dat maar goed ook, een enkele keer is ’t spijtig. Daarom waag ik een experimentje. Met de micro van mijn Mac neem ik zo’n podcaststukje uit 2019 op en voeg het toe aan GarageBand. Resultaat is een ietwat vreemd, niet per se onaangenaam geluid. Ik voeg er een passende gif van de onvolprezen Bill Domonkos aan toe en breng het geheel naar YouTube, waardoor het dode verhaal weer tot leven komt, een verrijzenis als ’t ware. De begeleidende pianomuziek is van Dimer Geedts. Ge moet hieronder maar eens luisteren. (Flor Vandekerckhove)


Marie-Jeanne Op YouTube

www.youtube.com/watch?v=m6N_vu3icQM

[148]

Geen opmerkingen: