vrijdag 30 juni 2023

Kopje koffie aan de Sommebaai

In Saint-Quentin-En-Tourmont leidt de Chemin des Bergers de wandelaar naar de Sommebaai. Verleden maand waren we hier ook al. Toen arriveerde Tania op deze plek, na een wandeling van 35 (!) kilometer. Starten deed ze toen in het haventje La Madelon⇲ de l'Authie. Vandaag, 28 juni, rondt ze heel de Sommebaai. Geen klein bier, het gaat van deze Chemin des Bergers in een rondtrekkende beweging naar gene kant van de ruim uitzwaaiende baai, naar Cap Hornu, achter Saint-Valery-sur-Somme, een tocht van 27 kilometer. Straks haal ik haar daar op, aan de kaap, maar eerst bezing ik Tania’s nieuwe campingcar in een oneliner, gedicht van één lijn lang, altijd 17 lettergrepen, nooit kapitalen. De foto’s maak ik op die 28ste juni, ’s morgens, bij 't krieken van de dag. De oneliner schrijf ik nog voor de middag. Bij ’t declameren in openlucht begeleid ik mezelf op de strumstick, de drummer van garageband houdt er de maat in. (Flor Vandekerckhove)
      • aan de baai van de rivier koffie nippend zittend naast de auto


De oneliner van Tania’s campingcar

met idyllische openluchtbeelden

Op YouTube

[53]

2 opmerkingen:

Mijke zei

Amai! Zalig!! Ik ga dat ook doen nippend aan mijn koffie aan de baai van de rivier ;-)

Anoniem zei

Prachtige streek