dinsdag 24 november 2015

Vignet: op een terras in Bredene



Sommige dingen kun je echt niet doen, maar soms doe ik ze toch. Zo ga ik een koffie drinken op een caféterras in Bredene. Dat is iets wat ik anders niet zou doen. Zo’n terras in Bredene, dat is niet zoals een terras in Parijs, Brussel of zelfs Oostende. In Bredene is dat anders, ik woon daar. Ik woon daar om de hoek en 't is gênant dat ik een koffie zit te drinken terwijl buren me in 't passeren toeknikken en onder elkaar zeggen: kijk, hij zit daar koffie te drinken. Het heeft met menselijk opzicht te maken, dat weet ik, en ook wel met de hoed die ik gekocht heb, een bolhoed. Je ziet je buren langslopen en je ziet hen denken: kijk, hij heeft nu een bolhoed.
Flor Vandekerckhove

Ook dit e-boek van Flor Vandekerckhove is gratis voor wie erom vraagt. 

Vragen doe je via liefkemores@telenet.be.