maandag 16 mei 2022

Met een megafoon op de strumstick slinger ik Brouwers' woorden de eeuwigheid in



In memoriam met strumstick is een van de 200 driezinnenverhalen die ik dit jaar schrijf. Nog 140 te gaan, dit is nummer 60. Het is een readymade en bestaat alleenlijk uit een quote van de onlangs overleden schrijver Jeroen Brouwers (1940-2022). [Strikt genomen zijn het niet exact drie zinnen, uit respect voor de grootste der hedendaagse Nederlandstalige schrijvers laat ik ze ongemoeid.] Luister & kijk naar het toegevoegde YouTubefilmpje: met een megafoon op de strumstick slingers ik Brouwers' woorden de eeuwigheid in. (fv)


140 — In memoriam met strumstick — ‘Sommigen bewonderen mij fanatiek, anderen haten mij diep. Het is allemaal prima, maar blijf in godsnaam uit mijn buurt.’ (Flor Vandekerckhove)

In memoriam met strumstick 

op Youtube

www.youtube.com/watch?v=w72pAx297IM

[9]

Geen opmerkingen: