woensdag 25 mei 2022

De laatste roker op muziek


Meer dan elf jaar geleden schrijf ik een verhaal dat heet Een roker in rook opgegaan↗︎. Daarin beschrijf ik mijn eigen stervensuur. Enkele jaren later zet ik het verhaal op rijm, in de hoop — de titel liegt niet: Schrijver zoekt toondichter↗︎ — dat iemand er muziek op zet. Onlangs heeft Guido Devos↗︎ er werk van gemaakt. Het resultaat staat inmiddels op Youtube. Dit lijkt wel de onvermoede verrijzenis van de Vlaamse kleinkunst↗︎ in de XXIste eeuw. Inmiddels ben ik wel gestopt met roken, ‘k moet bijgevolg op zoek naar een andere manier van sterven, spijtig.

Flor Vandekerckhove↗︎


De Laatste roker op YouTube

www.youtube.com/watch?v=af3y_SdaErI

[139]

1 opmerking:

Luc Blomme zei

Mooi kleinkunstliedje!
Proficiat.
En wat het zoeken naar een passende manier om te sterven betreft...
Met een naam als Vandekerckhove staat de deur van het hiernamaals open.