zaterdag 14 mei 2022

Vladimir Poetin en ik

De oeverloze discussies over corona waren nog niet koud of daar was alweer een nieuwe kwestie waarover iedereen een mening dacht te moeten hebben: oorlog in Oekraïne. Daar viel niet aan te ontsnappen, zelfs niet door mij. Kijk hoe ik de gebeurtenissen ervaar. [In 2022 schrijf ik 200 verhalen, nauwelijks drie zinnen lang: opening, midden, slot, telkens één zin. Nog 141 te gaan, dit is nummer 59.] (fv)


141 — Hoera  — Op het Rode Plein in Moskou houdt Vladimir Poetin een toespraak waarin hij z’n oorlog in Oekraïne verdedigt. Op de radio hoor ik hoe 11.000 militairen daar hoera! hoera! scanderen. Telkens de wachtrij aan de kassa van de Lidl weer een beetje inkort, murmel ik hoera! hoera! (Flor Vandekerckhove)


Poetin probeert maat te houden

in Hoera op YouTube: 

www.youtube.com/watch?v=MkLngA3N0xk

[94]


Sinds kort is er op Facebook een pagina Flor in spoken word. Hij dient om de gedeclameerde versies van mijn verhalen beter kenbaar te maken. Wie op Facebook zit, klikt hier↗︎.

Geen opmerkingen: