maandag 30 mei 2022

Waarom dáár? Waarom dán?


In 2022 schrijf ik 200 verhalen, nauwelijks drie zinnen lang: opening, midden, slot, telkens één zin. Sommigen noemen zo’n extreem kort verhaal een ristretto, naar analogie met het koffietje dat je in één slok opdrinkt. Van mij mag je ook driezinnenverhaal zeggen. Meestal, niet altijd, zullen het klassieke verhalen zijn (protagonist, conflict, uitkomst); veelal, niet altijd, zullen ze naar surrealisme light↗︎ neigen. Dit is verhaal nummer 66, nog 134 te gaan. Van al die verhalen maak ik ook een spoken word versie. Die kun je hieronder op YouTube zien. In dat filmpje valt ook te horen welke vorderingen ik op de strumstick maak. (fv)


134 — Zürich — Al passerend zie ik in een tearoom Lenin zitten, zichtbaar genietend van een sneetje tiramisu. In de verte, echt heel ver, hoor ik een koebel. Waarom, ah waarom, ben ik in Zürich, met m’n strumstick ter hand, schaatsend op weg naar café Voltaire, in 1916 nog wel? (Flor Vandekerckhove)


Zürich Op YouTube

www.youtube.com/watch?v=2ggPOSBkRQI

[99]

Geen opmerkingen: