donderdag 11 augustus 2022

Voorheen nooit samen: Georg Friedrich Hegel en Paul Vanden Boeynants


‘Passie’ is een van de 200 driezinnenverhalen die ik aan ’t schrijven ben, nauwelijks drie zinnen lang: opening, midden, slot, telkens één zin. Dit is nummer 97, nog 103 te gaan. Dit verhaal werd geïnspireerd door een quote van de negentiende eeuwse filosoof Hegel. Als tegengif voegde ik er de stem aan toe van Paul Vanden Boeynants. De gifs die ik in het YouTubefilmpje gebruik zijn van de categorie Fair Use, ’t zijn gifs die algemeen beschikbaar zijn (Wikimedia Commons, Pinterest, Wikiart etc) en die ik uitsluitend voor niet-commerciële doeleinden gebruik. Ook in driezinnenverhaal 'Passie' begeleid ik mezelf op de strumstick, daarin geassisteerd door de bende van Garageband. (Flor Vandekerckhove↗︎)

103 — Passie — ‘Niets van enige betekenis in deze wereld is bereikt zonder passie.' Het is uiteraard onmogelijk om hier, ter relativering van deze Hegel-quote uit de negentiende eeuw, de stem van de meester toe te voegen. Ik behelp me met ‘Trop is teveel’ van Paul Vanden Boeynants. (Flor Vandekerckhove)

Geen opmerkingen: