zaterdag 13 augustus 2022

Emma nodigt ten dans


‘Dans’ is een van de 200 driezinnenverhalen die ik aan ’t schrijven ben, nauwelijks drie zinnen lang: opening, midden, slot; telkens één zin. Dit is nummer 98, nog 102 te gaan. Dit verhaal werd geïnspireerd door een quote van de anarchiste Emma Goldman. De gifs die ik in het YouTubefilmpje gebruik zijn van de categorie Fair Use, ’t zijn gifs die algemeen beschikbaar zijn (Wikimedia Commons, Pinterest, Wikiart etc) en die ik uitsluitend voor niet-commerciële doeleinden gebruik. Ook in driezinnenverhaal 'Dans' begeleid ik mezelf op de strumstick↗︎, daarin geassisteerd door de bende van Garageband. U hoort ook de stem van Emma Goldman zelve. (Flor Vandekerckhove↗︎)


102 — Dans — ‘Als ik er niet op kan dansen, is ’t mijn revolutie niet’. Emma Goldman betreedt de dansvloer. Het onderscheid tussen revolutionaire vooruitgang en goed gedraaide moves valt volledig weg. (Flor Vandekerckhove)


Dans op YouTube

www.youtube.com/watch?v=7X3irlh7d8s

[91]

Geen opmerkingen: