donderdag 25 augustus 2022

Uitzicht op de hemel


‘Dakvensters’ is een van de 200 driezinnenverhalen die ik aan ’t schrijven ben, nauwelijks drie zinnen lang: opening, midden, slot; telkens één zin. Dit is nummer 102, nog 98 te gaan. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat ik die 200 verhalen zou schrijven voor het jaar rond was. Het is nu wel duidelijk dat ik het niet haal. Erg is ’t ook weer niet, ik ga rustig verder in de wetenschap dat niemand op die 200 zit te wachten. ‘Dakvensters’ werd geïnspireerd door een triptiek van Ginette Myle. Bij ’t declameren begeleid ik mezelf op de strumstick↗︎, daarin geassisteerd door de bende van GarageBand.

98 — Dakvenster — Boven het bed het dakvenster, een uitzicht op de hemel. Aan de muur een ferry die zee kiest. Daarnaast een spiegel die ’t al verdubbelen kan. (Flor Vandekerckhove)



Dakvenster op YouTube
[156]

Geen opmerkingen: