zondag 23 april 2023

23 april: verjaardagsfeestje voor YouTube


Vandaag, 23 april, is een verjaardag. Op 23 april 2005 werd het allereerste filmpje op YouTube geüpload: Me at the zoo. Alhoewel ik te oud ben om tot de digitale generatie te behoren, ben ik er toch in geslaagd me ’t gebruik van YouTube eigen te maken. En ’t is waar: het medium is een grote hulp in ’t verspreiden van verhalen & gedichten. Ik bereik er honderden mensen mee die ‘k anders nooit zou bereiken, soms duizenden en als 't over sex gaat zelfs tienduizenden. Niet slecht toch voor een minor writer. Wie al eens op het vermaledijde Facebook toeft, treft daar een kanaal aan waarop ik haast degelijks verhalen & gedichten declameer: Flor In Spoken Word. Ge moet maar eens kijken (hopelijk lukt het als je op de link duwt, zoals gezegd: in de digitale wereld is deze ouderling niet erg thuis). Wie 'op Facebook zit', klikt hier.
Flor Vandekerckhove

Geen opmerkingen: