vrijdag 28 april 2023

De verrijzenis van de engel

Voor ik met YouTube leerde omgaan, declameerde ik m'n verhalen en gedichten op een podcast. Daar staan ze nu in een uithoek van de digitale wereld stof te vergaren, zonder dat iemand er nog naar omkijkt. Soms is dat maar goed ook, een enkele keer is ’t spijtig. Daarom waag ik me aan een experimentje. Met de ingebouwde micro van mijn Mac haal ik zo’n podcaststukje naar GarageBand, wat een merkwaardige klank oplevert.  Ik zoek een passende gif van de onvolprezen Bill Domonkos⇲ en breng het geheel over naar YouTube, waardoor het dode verhaal opnieuw tot leven komt, een verrijzenis als ’t ware. Luister en kijk naar ENGEL. De muziek is van Dimer Geedts.

(De verrijzenis van de) 
Engel 

op YouTube

www.youtube.com/watch?v=xa5ZakQYH8s

[146]


Engel — Dit is wat ik die dag zie. Vlak boven me word ik traag voorbijgestoken door een engel. Die engel beweegt geruisloos, licht schommelend, nauwelijks boven de duintoppen. Hij zweeft zo traag, zo laag dat ik eerst vermoed dat hij aan ’t landen is, dan zie ik dat hij zachtjes wiegend verder zweeft naar het einde van de Spinoladijk, tot aan de vuurtoren. Daar is hij nauwelijks nog een stip. Waarna hij de terugweg aanvat en weer groter wordt. Wanneer hij nadert blijf ik stilstaan om hem aandachtig te bekijken. In ‘t passeren groet de engel me en ik zwaai terug. (Flor Vandekerckhove)

Geen opmerkingen: