vrijdag 14 april 2023

Bij nacht & ontij

Vergelijk het met piano-oefeningen, ik doe ’t om de stiel goed in de vingers te houden. Daarom schrijf ik deze reeks driezinnenverhalen, 200 in totaal, verhalen van maar drie zinnen lang: opening, midden, slot. ‘Lantaarn’ is zo’n driezinnenverhaal, het is nummer 129 in de rij, nog 71 te gaan. Bij ’t declameren begeleid ik mezelf op de strumstick, de drummer van GarageBand houdt me in toom. De gif is van Bill Domonkos.

www.youtube.com/watch?v=xGvhu9yfjr0

[215]


Lantaarn — Ah, ik zou er echt alles voor over hebben om ’s nachts niet meer van haar te moeten dromen. Door een kier in de draperieën kijk ik uit over een desolaat lege straat. Daar, in ’t licht van de lantaarn, zie ik haar staan, omgeven door ufo’s.  (Flor Vandekerckhove)

Geen opmerkingen: