vrijdag 31 mei 2024

Epifanie met taart in spoken word

'Epifaniemet taart’ is een gedicht in kwatrijnen en dateert van juli 2019. Ik uit er mijn waardering in voor de schetsen, ontwerpen en concrete ‘uitvindingen’ van mijn zoon, in wie ik al gauw het soort talent bevroedde dat Panamarenco zo kenmerkte, meer erover staat daar. In het gedicht ga ik op zoek naar het moment waarop ik voor het eerst ervaar dat ook m'n zoon dat talent heeft. Bijna vijf jaar na ’t schrijven ervan publiceer ik de gedeclameerde versie. Dat komt doordat ik een nieuwe uitgave plan van 'Het jaar van de kwatrijnen (en wat volgt)', editie van de dichtbundel waarin je elke titel zult kunnen aanklikken, link die je telkens naar de declamatie ervan leidt. Van enkele gedichten had ik nog geen declamatie, vandaar. Wie het gedicht gewoon wil lezen, kan dat hier nog altijd doen. (Flor Vandekerckhove)


Lees, beluister en bekijk
Epifanie met taart

[4] 

1 opmerking:

Marijke zei

vanaf nu is alles mogelijk, tante taart!