maandag 20 mei 2024

De ijzeren wet van ’t ongewisse

— Links: ik laat de kat uit. Rechts: elders laat iemand de hond uit. —



EIND 2013 zeg ik vaarwel aan de boekenmarkt. Sindsdien publiceer ik alleen nog digitaal (en gratis!), ik word een internetauteur, oefen me in een nieuw soort schrijven: 100-woordenverhalen, éénparagraafverhalen, driezinnenverhalen, oneliners, in een spel van woord, beeld en klank… Gaandeweg krijg ik het digitale publiceren goed onder de knie, hopelijk geniet u van onderstaand verhaal, één paragraaf, twee zinnen.
Lees, bekijk en beluister
De kat uitlaten

www.youtube.com/watch?v=FDdspOVfbvU 

[124]
WIE IN VOLLE natuur de kat uitlaat, de leiband strak, volhardend in ’t volgen van de kat, passeert op den duur in sterk verstedelijkt gebied een in ’t wit getooide zwarte medemens die de hond uitlaat, de leiband strak, volhardend in het volgen van de hond. Dat is een ijzeren wet van ’t ongewisse. (Flor Vandekerckhove)

Geen opmerkingen: