maandag 4 juli 2022

Een bladzijde uit de onbekende geschiedenis van Atlantis

‘Decreet’ is een van de 200 driezinnenverhalen die ik aan ’t schrijven ben, nauwelijks drie zinnen lang: opening, midden, slot, telkens één zin. Dit is nummer 82, nog 118 te gaan.
In Decreet laat ik me inspireren door Bill Domonkos, meer bepaald door een van diens gif-kunstwerkjes die zich in de categorie Fair Use op ’t internet bevinden (Wikimedia Commons, Pinterest, Wikiart etc) en in mijn Youtubefilm uitsluitend gebruikt voor niet-commerciële doeleinden. Op de gesproken versie van Decreet begeleid ik mezelf op strumstick, daarbij in toom gehouden door de drummer van Garageband. (Flor Vandekerckhove↗︎)



118 — Decreet — Het decreet bepaalde dat ter dood veroordeelde mannen twee keer de kogel kregen, vrouwen slechts één keer. De hippe koningin zette er haar handtekening onder. De rest is geschiedenis. (Flor Vandekerckhove)


Decreet op YouTube

www.youtube.com/watch?v=syHKan9V3jQ

[155]

Geen opmerkingen: